Update CZ verzekerden 2016

Belangrijk bericht voor CZ verzekerden: De praktijk kan dit jaar, 2016, geen nieuwe behandelingen meer starten voor CZ verzekerden. De reden is het (omzet)maximum dat door CZ is opgelegd in hun contract met onze praktijk. Dit heeft overigens geen consequenties voor lopende behandelingen.

Helaas is deze vervelende situatie opnieuw aan de orde. Mijn overleg met CZ leverde ook dit jaar geen oplossing op.

Wat kunt u als CZ verzekerde doen?

  1. U kunt het probleem bij CZ afdeling Zorgservice aankaarten. En aangeven dat het omzetmaximum u verhindert om de zorg te krijgen die u nodig heeft.  Uw voorkeur kenbaar maken voor Psychologenpraktijk Smit. En CZ om een oplossing vragen. Contactinformatie CZ: http://www.cz.nl/zorgadvies/advies-en-begeleiding/wachtlijstbemiddeling. Let op: mocht CZ Zorgservice u een oplossing beloven dan moeten zij u een schriftelijke verklaring geven waarin zij toezeggen uw behandeling aan mij uit te betalen boven het omzetmaximum. Alleen na ontvangst van deze verklaring kan ik u uitnodigen.
  2. U bent vanaf het begin van het nieuwe jaar 2017 welkom bij mij. Als u bereid bent om te wachten dan kunt u contact opnemen met de secretaresse voor het plannen van een afspraak in 2017 via tel. 0118-471823.
  3. Als u niet kunt wachten, en niet kiest voor optie 1, dan kunt u met uw huisarts overleggen over verwijzing naar een andere psycholoog.

Let op: alleen bij keuze voor optie 1 zal het CZ duidelijk worden dat er problemen zijn met de afspraken die zij met psychologen maken. Feitelijk ligt de zorgplicht bij de zorgverzekeraar. U kunt hen hieraan herinneren.

(foto: Isaac Bowen – Flickr)