Wachttijden

Laatste update: 1e maandag van huidige maand

  • Aanmeldwachttijd (tussen aanmelding en eerste afspraak): N.B. clientenstop – zie nieuwsbericht
  • Behandelingswachttijd (tussen intake en start behandeling): n.v.t.

Wachttijd verschilt niet per verzekeraar.

Specifieke informatie over wachttijden en vergoedingen leest u na op de landelijke website www.kiezenindeggz.nl (zoek op: Psychologenpraktijk Smit).

Vermelding zoals verplicht door Nederlandse Zorgautoriteit:

“Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”

(Ter aanvulling: mocht u niet zo lang kunnen wachten dan is het raadzaam om contact met uw verwijzer c.q. huisarts op te nemen om alternatieven te bespreken.)